miercuri, 11 septembrie 2013

Cuvinte spuse din suflet! multumim!

O doamna foarte draguta ( ne-am cunoscut personal ) a scris cateva cuvinte despre Elena:
Cuvinte spuse din suflet


Ma implic cand si cum pot in anumite cazuri sociale… Nu vreau sa ma laud, n-am nevoie. Vreau doar sa pot inspira si pe altii s-o faca. As vrea sa va vorbesc de Elena, un copil diagnosticat cu autism.
Stiu ca sunteti “satui” de evenimente nefericite si de oameni care au nevoie de ajutor ; va cer sa va opriti doar o clipa din viata voastra si sa va imaginati tot ce am scris aici…
Am facut si eu ce am putut pentru a o ajuta fara s-o cunosc personal, incercand doar sa atribui unei poze , un suflet. Zilele trecute am intalnit-o printr-o intamplare. Nu am fost si nu sunt reticenta in privinta unui copil sau om bolnav , mai ales ca autismul nu este o boala ca toate celelalte , dar fara sa vreau m-am pierdut in fata ei. Incercam sa glumesc , dar obsesiv imi aminteam ca majoritatea copiilor cu autism nu inteleg glumele, am reusit doar sa zambesc , iar cuvintele mi-au ramas intre buze si ochii atintiti la miscarile ei. Ii dusesem cadou un ghiozdanel de scoala cu Hello Kitty pe care mi l-a luat timida din mana si l-a pus in spate. Mi-a multumit razand cu toata gura, apoi a inceput sa danseze si sa cante, iar noi (eu, mama si fratiorul ei) am disparut din peisaj pentru cateva minute. Vorbeam cu mama ei, dar o priveam cu coltul ochilor si incercam sa-mi imaginez ce gandeste. Râdea. Un val de caldura si multumire ma cuprinsese si imi fortam ochii sa nu lacrimeze. Ce usor e sa aduci zambetul pe buze unui copil! Si ce zambet! Tot sufletul ei era in acel zambet! Ceea ce ma facea sa lacrimez era distanta. Zambetul ei era departe de noi si fara sa vrea sa fie egoista , il pastra doar pentru ea. Nu-l impartea cu noi!
Stiati ca autismul afecteaza modul in care copilul percepe si proceseaza informatia senzoriala ? Desi aceasta afectiune dureaza toata viata si determina diferite grade de izolare sociala, tratamentul adecvat a dus la cresterea numarului de persoane cu autism care sunt capabile sa traiasca independent atunci cand ajung la varsta adulta.
Ajutati-o sa imparta acel zambet cu noi! Ajutati-o sa fie independenta! Momentan Elena are nevoie de terapie , dar si de jocuri si jucarii educative. Elena inca invata sa se joace… 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu