marți, 27 noiembrie 2012

Am rescris povestea....poate doriti sa o (re)cititi

Elena s-a nascut in data de 11 mai 2006.
La 3 anisori si jumatate am mers la medic si diagnosticul a fost: retard mintal sever, componenta comportamentala autistic like F72 (diagnostic stabilit de Dr. Cretu Cristina Diana) de la Budimex.
Pentru mine ca mama a fost un soc ( eu fiind insarcinata cu Damian, baietelul meu care acum are 3 ani).
Mi-a fost foarte greu sa accept acces diagnostic.
Au mai trecut cateva luni pana am mers la un centru unde mi s-a facut o evaluare.Evaluare ca a stabilit ca Elena e mental la varsta de 2 ani si 3 luni iar la limbaj undeva la 8 luni.In rest aproape pe toate planurile eram aproape de varsta mea ( atunci avea aproape 4 ani).Am mers la terapie la Fundatia Copii in Dificultate unde a progresat foarte mult.Avem o caracterizare este semnata de doamna Aurora Jipa -Consilier psiho-social-care a lucrat cu ea ” in perioada 15.02.2010-02.09.2010. A beneficiat de terapie cognitiv-comportamentala individuala, cu o frecvanta de 3 sedinte/saptamana, sedinte care au fost sponsorizate in mare parte de Fundatie( asta pt ca eu atunci aveam doar indemnizatie crestere copil pt Damian, iar sotul a fost o perioada fara serv si a putat merge cu fetita..Apoi Damian a mai crescut, eu ca mama nu am mai putut merge cu fetita acolo, pt ca il aveam pe cel micut, si nu ma puteam deplasa.
Am reluat terapia in anul 2010 in luna decembrie la o alta asociatie AIPA.Aici am facut terapie cu Doamna Nistor Ana pana in luna august 2011.In cele 8 luni de terapie ( de 2 ori pe saptmana a cate 2 ore) Elena a facut achizitii foarte multe.In decembrie 2010 in urma testului Portage a reiesit ca are un coeficient de dezvoltare (QD) 49. In august 2011 in urma retestarii a reiesit ca Elena Butcaru are varsta mentala de 3 ani si un coeficient de dezvoltare de 54.
Doamna care venea la noi nu a mai vrut, pentru ca noi stam in Ilfov, si ii era foarte greu cu drumul.
Am avut cel putin 6 luni de pauza, in care doar eu cu fetita am lucrat, atat cat m-a ascultat,pentru ca nu ma asculta.O doamna terapeut o poate controla si capta atentia mult mai bine.
In luna mai am strans formulare cu 2 %, sa speram ca ne vor ajuta.Doar ca procedura este tare anevoioasa.
Am gasit o doamna terapeut dispusa sa vina acasam in anul 2012 in iunie.Am lucrat o perioada cu dansa, iar acum din septembrie am reinceput la nivel de 2 ore/sapt -acestea costand 120 lei=transp in Bucuresti.
In momentul de fata eu am decat ajutorul de insotitor al Elenei, si atat.Salariul sotului merge pe rata la banca ( casa) si facturi, mancare..da este de 1400 lei.
Baietelul are deja 3 ani, si eu de la 2 ani numai am indemnizatie.Elena are foarte mare potential, merge la gradinita este al 3 le-a an, la una normala, a mai evoluat, dar este lenta evoluarea asta pentru ca noi nu ne permitem.Ma doare sufletul sa vad cat de fericita este ca vine doamna la lectii..
Ar avea nevoie de cel putin 6 ore.sapt.Asta inseamna costuri foarte mari pentru noi.Va rugam daca puteti sa ne redati speranta, mai ales ca in anul 2013 Elena ar trebui sa mearga la scoala!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu