luni, 26 martie 2012

Evaluarea Elenei

Sunt necajita..am facut o evaluare saptamana trecuta..am dat 100 lei..dar a fost foarte superficiala.
mi se pare anormal ca Elena in loc sa evolueze sa scada fata de anul trecut in august


Iata evaluarea,,

Nume: Butcaru
Prenume: Rodica Elena
Varsta: 6 ani
Diagnostic: retard sever, elemente autiste
1. Fisa de dezvoltare psihomotrica Portage

Limbaj - 1 an, 6 luni

Socializare – 2 ani, 4 luni

Autoservire – 2 ani, 6 luni

Cognitiv – 2 ani

Motor – 4 ani

Varsta mentala –2 ani, 5 luni
Coeficient de dezvoltare (IQ) – 42 (retard moderat)



2. Chestionarul de abilitati “Carolina Curriculum pentru copii cu nevoi speciale”

Rezultatele obtinute in urma evaluarii, pe fiecare arie de dezvoltare:

AUTOCONTROL

1. Abilitati interpersonale

- Prezinta dificultati in stabilirea contactului vizual
- Relationarea cu cei din jur este deficitara, influentata de intarzierea severa in dezvoltarea limbajului receptiv/ expresiv
- Cu ajutor, poate finaliza sarcini usoare.

2. Abilitati de autoservire (mancat, imbracat, toaleta)

- prezinta intarziere in dezvoltarea abilitatilor de autoservire.
- nu prezinta preferinte alimentare

3. Perceptia vizuala (puzzle, constructii, potrivire/sortare) si structura perceptiv-motrica (culoare, forma, marime, spatiu)

- Constanta perceptiva nu este formata ( poate potrivi un incastru din mai multe piese, nu se poate orienta in functie imaginea de ansamblu).

- Nu recunoaste/denumeste culorile obiectelor sau forma acestora (identifica doar cateva culori).


4. Intelegerea functionalitatii obiectelor si jocul simbolic

- intelege functionalitatea obiectelor familiare, insa nu intotdeauna le foloseste adecvat

- jocul simbolic nu este dezvoltat (nu utilizeaza un obiect neutru cu scopul de a crea un joc/rol imaginar)

- Jocul are uneori un caracter stereotip

COGNITIV/ COMUNICARE

1. Limbaj/ vocabular receptiv

- prezinta intarziere in dezvoltarea limbajului receptiv (nu poate identifica obiecte din mediu, categorii de obiecte, partile corpului)
- raspunde la solicitatri verbale simple (stai jos, da-mi X etc) si poate indeplini sarcinile coordonate de catre adult daca este motivata corespunzator.
- intelege limbajul receptiv insotit de gesturi simple.

2. Limbaj/vocabular expresiv

- intarziere severa in dezvoltarea limbajului
- vorbirea reflectata (capacitatea de a reda prin imitatie) nu este dezvoltata corespunzator varstei
- nu-si poate exprima verbal dorintele si necesitatile.


MOTRICITATE FINA / GROSIERA

Abilitati de imitatie

- imita spontan, in jocurile simple, actiunile copiilor si adultilor
- poate imita la cerere miscari fono-articulatorii sau grosiere



Schema corporala si lateralitatea

- nu poate indica partile corpului
Prezinta o usoara intarziere in dezvoltarea motricitatii generale.


RECOMANDARI:

- Se recomanda inscrierea intr-un program de terapie cognitiv comportamentala aplicata si urmarirea unui plan personalizat de recuperare intr-un centru de terapie sau la domiciliu, sub supervizarea unui specialist.

- Stimularea si dezvoltarea limbajului

- Stimularea si dezvoltarea achizitiilor cognitive

- Participarea la grupuri de terapie ocupationala, in vederea dezvoltarii imitatiei, motricitatii si abilitatii de socializare

- Evaluarea psihologica periodica




Data Psiholog

20.03..2012 Claudia Matei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu