Sunt necajita..am facut o evaluare saptamana trecuta..am dat 100 lei..dar a fost foarte superficiala.
mi se pare anormal ca Elena in loc sa evolueze sa scada fata de anul trecut in august
Iata evaluarea,,
Nume: Butcaru
Prenume: Rodica Elena
Varsta: 6 ani
Diagnostic: retard sever, elemente autiste
1. Fisa de dezvoltare psihomotrica Portage
Limbaj - 1 an, 6 luni
Socializare – 2 ani, 4 luni
Autoservire – 2 ani, 6 luni
Cognitiv – 2 ani
Motor – 4 ani
Varsta mentala –2 ani, 5 luni
Coeficient de dezvoltare (IQ) – 42 (retard moderat)
2. Chestionarul de abilitati “Carolina Curriculum pentru copii cu nevoi speciale”
Rezultatele obtinute in urma evaluarii, pe fiecare arie de dezvoltare:
AUTOCONTROL
1. Abilitati interpersonale
- Prezinta dificultati in stabilirea contactului vizual
- Relationarea cu cei din jur este deficitara, influentata de intarzierea severa in dezvoltarea limbajului receptiv/ expresiv
- Cu ajutor, poate finaliza sarcini usoare.
2. Abilitati de autoservire (mancat, imbracat, toaleta)
- prezinta intarziere in dezvoltarea abilitatilor de autoservire.
- nu prezinta preferinte alimentare
3. Perceptia vizuala (puzzle, constructii, potrivire/sortare) si structura perceptiv-motrica (culoare, forma, marime, spatiu)
- Constanta perceptiva nu este formata ( poate potrivi un incastru din mai multe piese, nu se poate orienta in functie imaginea de ansamblu).
- Nu recunoaste/denumeste culorile obiectelor sau forma acestora (identifica doar cateva culori).
4. Intelegerea functionalitatii obiectelor si jocul simbolic
- intelege functionalitatea obiectelor familiare, insa nu intotdeauna le foloseste adecvat
- jocul simbolic nu este dezvoltat (nu utilizeaza un obiect neutru cu scopul de a crea un joc/rol imaginar)
- Jocul are uneori un caracter stereotip
COGNITIV/ COMUNICARE
1. Limbaj/ vocabular receptiv
- prezinta intarziere in dezvoltarea limbajului receptiv (nu poate identifica obiecte din mediu, categorii de obiecte, partile corpului)
- raspunde la solicitatri verbale simple (stai jos, da-mi X etc) si poate indeplini sarcinile coordonate de catre adult daca este motivata corespunzator.
- intelege limbajul receptiv insotit de gesturi simple.
2. Limbaj/vocabular expresiv
- intarziere severa in dezvoltarea limbajului
- vorbirea reflectata (capacitatea de a reda prin imitatie) nu este dezvoltata corespunzator varstei
- nu-si poate exprima verbal dorintele si necesitatile.
MOTRICITATE FINA / GROSIERA
Abilitati de imitatie
- imita spontan, in jocurile simple, actiunile copiilor si adultilor
- poate imita la cerere miscari fono-articulatorii sau grosiere
Schema corporala si lateralitatea
- nu poate indica partile corpului
Prezinta o usoara intarziere in dezvoltarea motricitatii generale.
RECOMANDARI:
- Se recomanda inscrierea intr-un program de terapie cognitiv comportamentala aplicata si urmarirea unui plan personalizat de recuperare intr-un centru de terapie sau la domiciliu, sub supervizarea unui specialist.
- Stimularea si dezvoltarea limbajului
- Stimularea si dezvoltarea achizitiilor cognitive
- Participarea la grupuri de terapie ocupationala, in vederea dezvoltarii imitatiei, motricitatii si abilitatii de socializare
- Evaluarea psihologica periodica
Data Psiholog
20.03..2012 Claudia Matei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu